ENS APROPEM AL FINAL...馃槼


Encara que estem quasi al final d’aquest assignatura, seguim aprenent dia a dia!

Aquesta setmana va comen莽ar amb un v铆deo de les nostres companyes molt interessant. Un professor parlava de la import脿ncia de la seua professi贸: “Nuevos retos de la educaci贸n”.

Nosaltres, els docents, deur铆em comen莽ar el nostre treball fent-nos la pregunta “Com cal que siga una mestra?”. La primera cosa essencial 茅s l’actitud que mostre a les petites personetes que tens al teu carreg, ja que “Som uns privilegiats, per貌 aix貌 comporta una gran responsabilitat”. La nostra responsabilitat 茅s fer una societat millor, i aix貌 sols es pot aconseguir tenint com a base de l’educaci贸 el respecte. “L’educaci贸 cal que siga com una pizza, amb base de respecte sempre, i la combinaci贸 d'ingredients (did脿ctica, avaluacions, coneixements..) que un considere”.




Perqu猫 si 茅s un element de canvis en la societat tan important, a ningun xiquet li agrada anar a l’escola? Deur铆em fer que els xiquets vingueren per la seua iniciativa, i no perqu猫 els pares les diuen “茅s la teua obligaci贸”. Per fer aix貌, cal que els escoltem, que els fem sentir que s贸n tan important o mes que la resta de la societat, que coneixem a tots i cadascun d’ells i fer que quan recorden eixa etapa de la seua vida quan siga major, la veuen com un lloc on podia ser ell mateix, on l’ensenyaren a desenvolupar la seua creativitat (i no l’obligaren a ser com siga) i l’escoltaren i varen resoldre les seues curiositats.


Aix铆, la nostra feina com Mestres no 茅s canviar als xiquets, sin贸 canviar les perspectives dels xiquets; donar-les ferramentes per ser un xiquet i un adult feli莽.

Amb el vell de punta despr茅s d’escoltar aquest v铆deo, v脿rem comentar el llibre “Ma帽ana examen”. Reflexionarem sobre diverses coses, per貌 m’agradaria destacar la idea que desenvolupa el llibre sobre l’avaluaci贸. Encara que aquesta depenga molt del tipus de mestra (t猫cnica, pr脿ctica o cr铆tica) cal que s’avalue si s’han complit els canvis, es a dir, el aprenentatge s贸n canvis de conducta, i nosaltres planifiquem com canviar-los, aix铆 que haurem d'avaluar si s’han produ茂t als canvis planificats.



Deur铆em separar les coses per a examen i les coses per a reflexionar, de manera que, com a la pedagogia, sols 茅s avalua l’observable? Jo crec que des de ben xicotets ja es devia fer alguna cosa com aquest blog, a forma d’avaluaci贸. Encara que al principi ens pareixera, i parega un treball cost贸s, jo mateixa he vist que cada vegada em costa menys reflexionar sobre cada cosa que comentem en classe a m茅s d'escriure en valenci脿! Amb aquestes coses pots avaluar molt m茅s que amb un examen, a m茅s de fer que els continguts no els memoritzen per a escopir-los a l'examen, sin贸 que els treballen i investiguen com a ferramentes per al futur.

 Tamb茅 v脿rem parlar de l’autoavaluaci贸, un tema un poc complex, per貌 que jo no descarte. Pense que pot ser 煤til per貌 com avaluaci贸 de l’esfor莽, amb els xiquets un poc m茅s majors (amb mes 猫tica) i com una orientaci贸 per a la mestra, no com avaluaci贸 final.

Finalment ens posarem a treballar amb la nostra unitat did脿ctica, que amb tot el que hem comentat, cada vegada 茅s m茅s dif铆cil pensar com fer-ho per reunir totes les qualitats que treballem per a ser una bona mestra, per貌 m茅s f脿cil fer-ho b茅 i adequat.

Aquesta setmana ens v脿rem dividir el treball de forma que cada una pensara 4 activitats en les quals estigueren incloses totes les assignatures i aix铆 despr茅s elegir铆em les m茅s originals i completes. El dimarts v脿rem elegir les activitats, fent la programaci贸 d’elles , dia per dia, les dues setmanes, i ens v脿rem donar compte de qu猫 no 茅s tan f脿cil com pareix. Pensar les formes de desenvolupar les activitats, el temps, com reaccionaran els xiquets.. 茅s m茅s dif铆cil que pensar una activitat creativa. Per a solucionar aix貌, Carles ens va donar unes pautes i al dia seg眉ent, dijous, v脿rem modificar la programaci贸 i algunes de les activitats que, sense donar-nos compte, eren mescla de tradicional-projectes. Deixarem tot organitzat a falta de desenvolupar les activitats.

Ja ens sentim quasi mestres!!!


Comentarios

Entradas populares