SETMANA DE HALOWEEN!!


Una setmana més!!! Cada setmana amb més il·lusió i motivació... 😋

La nostra companya Sandra Miralles ens va concedir el plaer de començar la setmana d'una manera més musical..., ja que ens va mostrar un vídeo realitzat pel seu col·legi "CEIP Gabriel Miró" de Calp, en el que tots els cursos d'infantil i primària participaren versionant una cançó d'Aspencat (grup de música valencià), amb l'objectiu de promoure la diversitat i el plurilingüisme.

Ací vos deixe el vídeo perquè pugueu gaudir d'ell com ho vam fer nosaltres.


Respecte a la meua opinió, hem pareix una bona forma de portar-ho a cap. A més, aquest col·legi compta amb molta gent estrangera de diversos països i això és també una manera de relacionar-se i conéixer diferents cultures i costums.

Després d'aquesta activitat introductòria de la classe, vam passar a comentar els llibres de text de l'escola, és a dir, llibres nostres de quan anàvem a primària.
Vam extraure les nostres pròpies conclusions i vam arribar a l'acord que l'estructura que presenten els llibres de text és molt MONÒTONA. Això que vol dir?

Tots els llibres estan dividits per temes, cada tema conté la seua pròpia introducció (sempre de la mateixa manera) ja siga una lectura que s'ha de llegir en classe, o alguna dita interessant sobre cultura general.
Seguidament, presenta algunes pàgines amb teoria, la qual, la majoria dels professors manen estudiar-la. A més, dins d'aquestes pàgines de teoria hi ha activitats per demostrar si l'hi han entesa.
Finalment, en quasi tots els llibres de text, al final de cada tema hi ha un petit resum o esquema per resumir tot allò que s'ha donat.

Realment em planteje, hem rebut i estan recibint un bon ensenyament?
Doncs, la meua resposta és que NO. Si haverem rebut un bon ensenyament, ara mateixa, tindríem moltíssimes més ganes d'aprendre!!!

Resultado de imagen de frases educacio

Tenim associat la tasca escolar amb un llibre de text i molts pares poden arribar a pensar que no van a aprendre res si no tenen cap llibre de text. Però des de el meu punt de vista, pense que es poden aprendre moltíssimes més coses utilitzant maneres diferents de donar classe sense utilitzar cap llibre.

També, vam parlar sobre les etapes de l'ensenyament. Tenen alguna finalitat?
Doncs, sí. És clar que totes les etapes tenen alguna finalitat, si no és així, perquè tindre-les?

Sí que és de veres, que, el batxillerat pot estar encaminat cap a estudis superiors (mòdul superior o estudis universitaris) però realment sí que té alguna finalitat.

Sobre la meua experiència en batxiller, pense que vaig aprendre moltíssim. Començant per saber realment la història ben detallada del meu país fins a saber escriu-re realment com toca. Saber escriu-re amb coherència i correctament.

Pense que en batxillerat, també s'aprenen moltíssimes coses encara que fora molt angoixant!!!!

Resultado de imagen de frases bachiller


A més, la desigualtat de gènere també està present en aquests llibres. Vam poder observar com hi ha una clara desigualtat, ja que a les il·lustracions solen eixir les xiquetes jugant amb cuinetes de joguet i els xiquets amb cotxes.
També, hi ha una il·lustració en la qual apareixen unes mares acompanyant als seus fills al col·legi. TOT eren mares, no hi havia CAP pare.

Imagen relacionada


El 2 de novembre, la nostra companya Laia va començar la classe contant-nos que l'escola on va anar ella de menuda, està totalment destroçada, ja que té 50 anys mai s'ha dut a terme cap reforma. A més, a causa d'això, molts xiquets no poden anar a l'escola i els han tingut que reubicar en llocs públics sense les mesures i els materials necessaris.

Pense que una escola ha d'estar sempre en condicions per poder dur a terme les classes, ja que l'escola és fonamental per a l'aprenentatge i el desenvolupament d'un xiquet.

Resultado de imagen de frases escuela

Per una altra banda, Anna Soler també va voler participar en aquesta classe d'una manera també molt especial.
Ens va mostrar un vídeo anomenat "FIVE DAYS TO DANCE"


Es tracta d'un projecte de ball i teatre en el qual fan participar en tot el centre escolar durant una setmana.
No importa QUI estiga ballant, no importa COM siguen, no importa el que FACEN i ni tan sols importa, el que PENSEN.

Són persones amb un cos, una ànima i una manera d'expressar-se.

Una frase que m'ha cridat molt l'atenció és "Tu tens valor per ser qui eres". Pense que tot el món hauria d'apreciar el que som i el que podem arribar a fer. Això és el que ens fa ÚNICS!


Comentarios

Entradas populares