Escola pública o privada? 👀

Encara que hui no hem treballat les escoles públiques i privades a la classe de didàctica, em pareix un bon tema a debatre i opinar sobre els diferents aspectes que puguen sorgir.

Primerament, em planteje aquesta pregunta: És bo anar a una escola pública?
Sempre he tingut aquest dubte.

Matricular-se en una escola privada suposa pagar una certa quantitat de diners al mes. Això vol dir que, "suposadament" sols anirà la gent amb un cert prestigi i amb una bona capacitat econòmica. Per tant, la primera conclusió a la qual vaig arribar la primera vegada que vaig començar a plantejar-me aquest dubte va ser que si la gent amb bona capacitat adquisitiva hi va, serà perquè és millor que una pública no?




Doncs, amb el pas del temps he anat aprenent que no te res a veure. És més, pense que anar-hi a una escola pública no te res roin.

Encara que, tots hauríem de tindre el DRET A REBRE UNA BONA EDUCACIÓ I DE CALITAT independentment de la capacitat adquisitiva de cadascú.






Vaig trobar en un fullet que va publicar UNICEF (Fons de les Nacions Unides per a la infància) històries reals que contàvem xiquets sobre la seua situació respecte a l'educació. Aquí vos mostre algunes que vaig trobar:

Aquestes són de les històries que més em van cridar l'atenció. M'adone que hi ha molta gent que no té l'oportunitat de rebre una bona educació. En canvi, nosaltres sí que la tenim.

Per això, no deuríem de desaprofitar-la i adonar-nos del que realment tenim. Aprofitem allò que ens forme com a persones plenes de valors i sentiments. Arribarà algun dia que no ho tindrem més... i eixe dia, dons...ens penedirem.























Comentarios

Entradas populares