ADEU OCTUBRE!
De sobte ja hem arribat al final d’octubre, i comencem la
última setmana comentant una foto sobre una professora esborrant els dibuixos
que un xiquet feia en la pissarra. Aquest ens va fer pensar, i de veres
l’escola impulsa la creativitat? L’ha impulsat alguna vegada? Quan de ben
xicotet ja et diuen que has de dibuixar una casa amb un triangle i un quadrat,
una flor amb 5 pètals i pintar-la de roig o qualsevol directriu per
“ensenyar-te”, estan posant límits a la imaginació que pot tenir un xiquet.
També vàrem
comentar els tallers als quals hi havíem assistit la setmana d’activitats
complementàries, entre els quals es trobava el taller d’avions de paper
d’Estructura Social. És tan sols la papiroflèxia diversió i entreteniment? Pot
ser també és una activitat de concepció i organització de l’espai, això que sol
estar en el currículum de matemàtiques però que com és per veure, també es pot
donar d’una manera divertida i més entretinguda.
A més, el taller
de com un xiquet afronta la mort d’una persona propera va fer que Carles ens
recomanara ver un vídeo d’un professor japonés que utilitza un mètode especial
mitjançant cartes.
Finalment donarem
la teoria del currículum, per la qual cosa el següent dia havíem de traure els
llibres nostres de primària, i així analitzar més que el currículum, el que
transmetien aquells llibres. Als nostres, vàrem trobar moltes diferències de
matèria i editorial, ja que matemàtiques de Vicens Vives (2008) fomentava la
cultura general, intruint cada tema amb una informació que fera que els xiquets
s’adonaren de la utilitat d’aquell temari, o simplement per anar
familiaritzant-los amb conceptes, fets històrics o realitat quotidiana En
canvi, el de castellà de Bromera (2009) no contenia quasi cultura, es centrava
en teoria i activitats sobre la teoria. A més, tenia contradiccions com mostrar
moltes vegades els esports com sols de xics o imatges de famílies on la mare
acompanya als xiquets a l’escola i el pare va a treballar però després té un
tema dedicat a la igualtat de les dones.
Per finalitzar,
he de comentar la frase “darrere de cada broma hi ha una certa quantitat de
veritat” que em va cridar l’atenció quan una companya va iniciar aquesta segona
classe de la setmana amb un vídeo anomenat “Querido papa, algun dia me llamaran
puta”. Aquest vídeo ens mostrava el masclisme que sense voler ja es transmet en
l’escola quan els xiquets fan bromes d’aquest estil i no se les diu res per ser
xiquets. Així creixen ambles mateixes bromes que un dia deixen de ser bromes.
Per això, hauríem de tenir en compte també el temps lliure de l’escola, i
l’educació en tots el sentits, no sols en l’aula.
Comentarios
Publicar un comentario